Alla inlägg under augusti 2009

Av Åsa - 23 augusti 2009 08:08

Här kommer några bilder från semesterm! Vi hade det mestadels väldigt skönt och det är inte tu tal om att det var väldigt vackert!

De här bilderna ska jag njuta av hela sommaren :-)

Av Åsa - 20 augusti 2009 20:38

Usch, vi har nog alla lite ont i magen idag, storasysters inskolning på skolan/fritids går inte jättebra.

En lärare fick komma och ta hand om henne för hon ville inte vara där själv men eftersom det är skola och jobb på måndag så måste hon ju, så vi lämnade över henne, jag peppade och M kostade på sig att vara den ömma fadern*s*


Så lämnade vi av lillasyster, hon älskar sitt nya dagis, bytte en blöja, gick en tur och fick nya papper och så på väg hem spanade vi efter K på skolgården men jag kunde inte hitta henne.

Spanade och kikade, M gick efter fröken för att se om han hade sett henne, just då ser jag henne i ögonvrån, en liten ömklig K som sitter och gråter bakom en buske. Hjärtskärande.


Jag fattar att det är många barn att hålla reda på men jag blir så jäkla arg och ledsen ändå, särskilt som jag ser en stor grupp lärare stå och hänga i en stor grupp på skolgården, däribland dem vår inskolningsfröken, han var med när vi lämnade över henne, hon var ju ledsen redan då, vad sjutton tror han?

Små dagisbarn på en jätteskolgård och inga kompisar som hon känner ännu, hon en annan tjej är de enda tjejerna från sitt dagis, de flesta andra känner redan varandra, klart det blir ensamt.


Lilla gullunge, hoppas det vänder snabbt!




Av Åsa - 3 augusti 2009 20:16

Vi hade en lyckad minisemster i helgen, vi var på besök i mina gamla hemtrakter och passade då på att ta en tur till Sommarland.

Det fanns massor att göra och ungarna stortrivdes, jag trodde aldrig vi skulle komma därifrån, men efter sju timmar av galet badande, lekande och karusellande satte jag mig på tvären.

Så vi åkte hem och grillade hos min syster och alla hennes hundar, barnen blev störtkära i hennes två rottweilar, kastade bollar och domderade!


Snart bär det av till Danmark, jag måste bara ta mig igenom en jobbvecka till!

Ovido - Quiz & Flashcards