Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

Hjälp vilken röra!

Av Åsa - 13 juli 2009 08:14

Här har varit så jobbigt så hälften hade kunnat vara nog, farmor var här och skulle hjälpa till med barnen, M jobbar två veckor till.

Hon brukar vara här en vecka per sommar ungefär och det brukar vara ok, men inte denna gången...


Jag kan ärligt säga att jag inte fattade vad som hände, M kom hem och jag var irriterad, men inte arg eller något, vi bråkar aldrig när någon är här, eftersom det är jobbigt för alla, men tydligen hade farmor ändå känt av dåliga stämning för jag bara hörde ett illtjut från henne att "sluta bråka, jag står inte ut, du måste låta honom vara, gör han aldrig något bra, jag är inte van vid såhär dålig stämning, jag står inte ut" och så kom tårarna.

M tröstade henne och jag packade in en tvätt i maskinen, jag försökte också trösta henne, men tji fick jag, det var jag som var boven!?


Då blev ju jag med ledsen men försökte hålla ihop det, men jag kände verkligen att hjälp hon slutar aldrig, jag försökte förklara att vi inte alls var ovänner och att jag visst var väldigt väldigt nöjd med M, men hon bara fortsatte och då började jag ju gråta med.

Illtjut från två hjälplösa kvinnor (säkert M tolkning) men jag var mest arg och jäkligt kränkt att bli utskälld i mitt eget hem och när sen M tog farmor i försvar, då passade jag på att ta en promenad.


Så nu har alla ångrat sig men stämningen var så pass dåligt, jag sa att jag inte var arg på henne men att jag inte hade någon lust att prata om det.

Lite barnsligt kanske, men jag var mest rädd att det skulle bli mer bråk, jag är jättesårad över att hon skyller allt på mig, tar allt jag säger som kritik eller spydigheter.

Jag är medveten om jag kan uppfattas som hård i tonen, men det är mer mitt sätt så, eller ja vet inte, fattar ni?

Om jag skämtar, och jag skrattar verkligen åt mina egna skämt, har inga problem att driva med mig själv heller, så den drabbar alla, så tycker hans mamma att jag är spydig...så vad ska jag göra?

Jag försöker verkligen vara extrasnäll när hon är här!


Nåja, phu nu har jag sagt vad jag tycker och min version. Svärmors får ni läsa om i hennes blogg ;)

 
 
Lotta

Lotta

13 juli 2009 11:59

Men så onödigt. Varför göra en höna av en fjäder? Och fjädern fannns ju där knappast. Tycker farmor kunde skött det hela lite snyggare. Kanske frågat hur är det? Och låtit er förklara innan hon gick i taket.

Hoppas verkligen att hon har sonat sin fadäs och ber så hemskt mycket om ursäkt.

Puss på dig!

http://lottas-blogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Denise

13 juli 2009 20:10

Mäh! Fy fabian! HON har väl ändå inget att göra med stämningen mellan dig och din man? Hon kunde gått en promenad och hoppats på att det var över när hon kom tillbaka!

Hoppas som Lottta att hon sonat sitt "brott" och att hon bett om ursäkt. Stor kram!

 
Ponder

Ponder

14 juli 2009 15:29

Men hallå, hon är ju gäst i ert hem, då får hon väl för fasen bita ihop lite? Tycker inte hon har den minsta rätt att hoppa på dig i ditt eget hem - där får du ju vara precis som du vill.

Jag hoppas också hon tagit sitt förstånd till fånga och bett om ursäkt för att hon orsakade en sån uppståndelse för ingenting.
Kram

http://ponderingar.blogspot.com

 
Busmamman

Busmamman

14 juli 2009 20:50

Men hjälp....jag vad säger man :-O

http://busmamman.blogspot.com

 
Ingen bild

Sofia

17 juli 2009 06:55

Om hon inte stog ute kunde hon packa sig därifrån själv tycker jag!!! Och inte komma tillbaka förrän on kunde uppföra sig som folk. J-vla kärring!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 12 februari 2010 17:54

Maginfluensa, började i måndags natt då vi vaknade i en säng full av ... Så var det lite småhängigt några dagar till och sen var det M tur, några timmar senare låg jag och stirrade ner i kaklet...   Men vilken återhämtning det är, känner mig in...

Av Åsa - 7 februari 2010 23:07

Min hemska uppgift är klar nu, och det har nog vissa förtjänster! Det är bara att hålla tummarna :-) Imorgon ska jag njuta av ett relativt avslappnat schema, åka in till stan och lämna blod, kanske träffa en fikakompis, vidare hem för att läsa på l...

Av Åsa - 4 februari 2010 09:15

Isch jag kommer inte igång, jag får paniiiiiiiiiiik! Varför är det så svårt att bara börja skriva, det behöver inte vara perfekt, så varför är det så så svårt?   Nä dags att börja :-)   ...

Av Åsa - 1 februari 2010 16:08

Tllibaka till bloggen igen, jag har saknat att blogga men det är bara att inse att det är svårt att hinna med allt, jag arbetar i bästa fall halvtid vissa veckor och så skolan med pendlandet på det. Sen ska jag ju som vanligt komma i form också, så...

Av Åsa - 23 augusti 2009 08:08

Här kommer några bilder från semesterm! Vi hade det mestadels väldigt skönt och det är inte tu tal om att det var väldigt vackert! De här bilderna ska jag njuta av hela sommaren :-) ...

Ovido - Quiz & Flashcards