Alla inlägg under november 2008

Av Åsa - 30 november 2008 18:55

Ja, här går dagarna fortare än fort! Som tur är har även vi hållit ett hårt tempo, lussekatterna är i frysen, köttbullarna likaså, julklapparna är hemma, om än inte inslagna men å andra sidan så jag har köpt färdiga påsar och behöver bara lite prasselpapper till det!

Så mysigt med advent, visst är det?


Vi trippade iväg till kyrkan med alla de andra hedningarna och det var väldigt vackert och vilken stämning, vi fick de sista platserna upp på altaret och det var väl sådär lyckat för vår busråtta :-)

Glad var hon i alla fall, vilken publik hon hade!


Så nu är det bara att slappa de sista timmar och så ska vi kika på Mulan 2, jag och storråttan, mysigt!

Av Åsa - 27 november 2008 15:16

Ja jag vet att jag kan verka dramtisk men det  gör ont, förbannat ont att inte kunna dela mina drömmar med min man. Även om ingen kan vara ens missade del eller ens andra hälft så något ditåt i alla fall, vore det inte underbart?

Jag är för romantisk och naiv för denna man.


Så nu ska jag anpassa mig efter maken i just detta, stå ut några år till sen tar jag mina drömmar och underbaringar och drar!

Hasta la vista som Arnold sa, hoppas jag inte ger ett lika patetiskt intryck, det blir inga thums up i alla fall :-)

Någon jäkla rim och reson måste det väl ändå finnas!

Av Åsa - 26 november 2008 21:56

Jag blir bara mer och mer övertygad om att jag inte är gjord för äktenskapet, jag vill ha mina barn och drömmen om det lyckliga livet, men det andra tror jag inte passar mig. Eller så är vi två för olika med för olika krav och förväntningar på livet.

Jag vill leva, använda våra pengar och tid på att vara tillsammans med våra barn och han vill lägga pengarna på utrustning till hemmet, köpa platt-tv, laptop m.m

Han tycker att jag få mer tid för mig själv än vad han får, men samtidigt så den tiden får jag när jag går över och fikar hos en kompis, men när han ska ha egentid då ska jag och ungarna gå ut i några timmar.


Asch det blir så rörigt det här, jag unnar honom självklart tid för sig själv men han får väl göra som alla andra, umgås med vänner utan mig, hänga med ut på after-work eller nåt!

Sorgligt att det enda han tycks uppskatta på riktigt är tid ensam hemma utan oss.

Allt fokuseras på vad han inte har, inte på vad han har, han har bara två timmar per kväll att göra vad han vill och då är jag så nära så han får inte space. Samtidigt går han och lägger sig vid nio varje kväll för det är så jobbigt när ögonen svider på morgonen annars...


Men vem fan får allt här i livet, jag tycker han är bortskämd!!

Två underbara barn har han, han blev inte deprimerad, han har inte känt som jag, jag har varit deprimerad i över två år, jag har missat så mycket med mina barn, skadat dem, inte orkat med dem, inte sett dem, inte funnits där för dem.

Och han pratar om han har för lite tid för sig själv...det lustiga är att han kan få hur mycket tid han vill för sig själv, men vet ni då vill ha inte ha den, då kommer att vilja ha oss igen.

Tänk att bara vilja ha det man inte kan få, så hemskt det måste vara.




Av Åsa - 25 november 2008 20:15

Jag har ännu en merit på min långa lista av bara bra kvaliteter *s*

nu är jag även blodgivare!

Det gör inte ont alls och om någon behöver lite uppskattning i vardagen så tar er ett besök dit, bara fjäsk och beröm och så fick jag ett glas juice innan jag ens fick lämna bristen.


Efteråt fick jag ta för mig av smörgåsar, kakor och frukt mm

Och så klart fick jag välja en present, jag tog en check, helt altruistisk är jag inte :-)


Så gör det!!

Av Åsa - 25 november 2008 20:04

Såhär, jag är på smyckeparty och alla pratar, varierande åldrar men många äldre och några yngre, en del känner varandra och vi sitter och pratar om en smycke som en kompis ska köpa till en kusin eller nåt, det var ett stort, lite flashigt smycket så jag sa att det passar väl henne jättebra, hon som är lite yppig sådär.

Knäpptyst.

Hon ska köpa skrattar lite.


Jamen hon är ju yppig säger jag,jag menar det som en komplimang, en riktig sjöjungfru figur, och ett härligt humör, en tjej som syns! Färgstark sådär säger jag till hennes mamma som också är där, hon håller med och vi pratar vidare om annat.


Senare får jag reda på när vi går att hon anses som rund/tjock, den eviga banterskan och att folk hade trott att jag var spydigt och kalllat henne tjock...suck hon väger max 70 kg även om hon inte är jättelång, mer än Marilyn Monroe kropp.

Jösses, jag skulle aldrig kalla någon tjock det var ju en komplimang för tusan!!


Så nu får jag hålla mig hemma bland folk som förstår mig, för ni fattar väl?

Jag vet att jag kan vara bullrig och lite för ärlig ibland men oförskämt är jag väl aldrig?


Av Åsa - 23 november 2008 16:37

Here are the rules:
1. Post the rules on your blog
2. Answer the six "8" items.
3. Let each person know they have been tagged by leaving a comment on their website.

8 Favorite TV Shows:
(av dom som går just nu säger jag:)
1. CSI Las Vegas
2. Desperate Housewiwes
3. Ensam mamma söker
4. Bonde söker fru
5. Leila lagar mat eller nåt
6. Oprah 
7. Greys Anatomy
8. Judge Judy

8 Things I Did Yesterday:
1. Tog sovmorgon
2. Var ute på en friluftspromenad med barnen
3. Bakade veckas bröd
4. Läste Tara
5. Åt enorma mängde smågodis och potatischips
6. Nattade Klara
7. Städade
8. Slappade med barnen

8 Things I Look Forward To:
1. Lisebergs julmarknad
2. Helgen i allmänhet
3. Advent
4. Julen
5. Vår lillsemester
6. En ev storvinst
7. Jag ska ut och äta på fredag så det ska bli kul.

8. Bio nästa  vecka igen, Baby Mama 

8 Favorite Restaurants:
1. Italienskt
2. Fräscht salladsställe
3. En kinarestaurang i Malmö Shanghai tror jag den heter
4. Någon sushirestaurant
5. Indiskt
6. Jensens
7. Mc Donalds
8. Mackställe

8 Things On My Wish List:
1. Ett arbete nära hemmet
2. Hus
3. Bil
4. Att gå ner i vikt.

5.En fet extrainkomst
6. Hälsan så klart men än är vi inte sjuka men ändå
7. En laptop vore skönt
8. En händig karl

Utmanar:

B-boom

Sarah

Denise

Nina


Av Åsa - 22 november 2008 10:05

Inte utan att jag känner mig en smula ynklig, men till mitt försvar så är här så jädra skitigt att det är nästan förståeligt att jag tappade orken helt. Detta måste vara ett tvåmannaprojekt minst... paj och kaffe/pepsi max till de första hundra anmäla *s*


Nu är i alla fall hallen någorlunda ren och toan och halva köket! Resten tar jag innan jul eller?

Av Åsa - 21 november 2008 21:01

Vad är det som gör vissa människor så förbaskat snorkiga?

Vet ni vad, en klasskamrat har haft fräckheten att kalla mig stor, som i jaha Åsa är det den stora*  tjejen?

Say what??!


Om jag skulle beskrivit henne hade jag sagt, **** är det den lilla snorkiga blonda tjejen som läspar sådär fisförnämt ? Hon som fjäskar med varenda fjant till karl på vår utbildning ? Hon som klär sig som en liten tant?


Sådär nu känner jag mig lugn igen!


*stor är ett ord som jag tolkar som ett finare sätt att kalla någon tjock, och även om jag är det så ska hon famimej skita i det. Hon hade gott kunnat säga långa tjejen med det rara sättet, eller den långa tjejen med så snygga stövlar eller vad sjutton om helst!

Ovido - Quiz & Flashcards