Alla inlägg under juni 2008

Av Åsa - 30 juni 2008 20:49

Egentligen finns det inget recept utan ni får höfta lite :-)


Fyll botten på en gratängform med pasta av mindre sort

Gör en bechamelsås( om ni inte vet så är det bara att smälta smör, röra it lite mjöl i fettet och späda med mjölk, en gnutta salt och vitpeppar)

Häll i en burk eller två med tonfisk

Häll över såsen

Skivade tomater på toppen

Massor med ost


In i ugnen på 225 grader tills det verkar klart, osten hjälper ju till så när den ser gyllenbrun och smaskig ut så är det ofta klart!


Gör nu inte som L som satte på grillen och 300 grader de sista fem minutrarna när jag satt och svarade på ett mail :-)

Av Åsa - 30 juni 2008 13:09

En månad kvar nu till gubbens semester, ska bli så skönt!

Då kan jag komma iväg på min morgonpromenad redan tidigt och höra fåglarna kvittra, längtar!


Ungarna är ganska så snälla för att vara ungar, L kan inte äta någon mat utan hon piper till sig youghurt eller utspädd äpplejuice när det kurrar, jag och K åt en god tonfiskgratäng, t.o.m katten blev intresserad *s*


Nu har jag ju varit hemma i tre dagar så grälet lurade runt hörnet, jag har tydligen talat i en otrevlig ton så nu skulle jag dra åt helvete!

Ungarna sov så då brukar han våga...


Han surar en kvart sen kommer han fram till mig i soffan, jag har redan satt på min mentala pausknapp, du förlåt säger han, nä sa jag jag är för ledsen och förbannad på dig nu, då säger det lilla kräket, men Siw(vår psykolog) har sagt att det räcker att säga förlåt så ska allt vara glömt..?

Fattar ni vad han kan vända precis allt till sin egen fördel??


Fan vilka losers vi är!

Av Åsa - 29 juni 2008 18:12

Inte för att det är så lugnt men ändå , det är fint talesätt !

Veckan har varit lugn, värdet var inget vidare men det hindrade inte mina små från att kasta av sig kläderna och hoppa i vågorna, hade någon trott något annat? Vi har fått en massa god mat och mumsat i oss massor med frukt och färska bär, K blev tyvärr sjuk efter ett par dagar så det blev lite för mycket för mig så vi åkte hem lite tidigare och samma natt vi kom hem hade smittan gått vidare till syster numero due, L alltså, så det har varit lite hektiskt men nu verkar alla må lite bättre i alla fall!


Jag hade verkligen velat ha M hemma nu men han går inte på semester än på en månag, det känns som om det kommer att bli en lång månad men vi kan tyvärr inte göra på något annat sätt så det är väl bara att göra det bästa av det!

Nästa vecka ska vi fira en tvååring :-)




Av Åsa - 20 juni 2008 21:33

Nu tar jag och tjejerna semester, vi är nog hemma om en vecka igen, sover de inte så är vi hemma tidigare :-)


Ha det så gott alla vänner!

Av Åsa - 20 juni 2008 10:32

Barnen och jag har gjort en tårta, medan pappa läste morgontidningen, tårtor är svårt att få snygga men jag lovar att det är mer är mumsig som K säger, hon tycker dessutom att det är världens finaste tårta gjord av bästa mamma :-)


Ack att få vara så okritisk!

Inte lätt för oss mammor som ser Annikas tårtor...nu tävlade jag inte med dig gosis utan ville bara hälsa en extra skön midsommar till dig !!!

Av Åsa - 18 juni 2008 10:21

Sju sabla dagar, det var allt jag klarade av...ska till läkaren idag.


Av Åsa - 16 juni 2008 22:27

Jag kan ju berätta vad som hände för er som inte vet, kvällen därpå tog jag upp det igen, mycket milt så man måste *var är alla vuxna män*

och då visade det sig att han ringt hela dagen för att försöka lösa det men svärmor hade inte svarat men så till slut på kvällen så svarade hon och hon ville visst komma, hon hade bara inte trott att vi orkade ha henne så länge hos oss, så nu är allting löst den veckan i alla fall!

Vive la svärmor :-)



M är ju en annan femma, han bedyrade att han inte förstått alls att det handlade om att jag inte orkade...han hade bara trott att det handlade om när hon skulle komma ?!


Jaja vi släpper det nu, vi kommer aldrig att förstå varandra ändå!

Av Åsa - 16 juni 2008 20:42

Egentligen ingenting att vara ledsen för men idag är det bara en skitdag, L vaknade lite efter två och somnade om ett par timmar och höll på så fram till klockan sex då även K passade på att göra morgon.


Tupperware idag och jag var värdinnan för första och sista gången, städat och bakat halva dagen och så var det en som köpte någonting, övriga fem mumsade bara i sig fikan, en av dem hade bett mig skjuta upp partyt flera dagar efter det redan var bestämt, för hon ville så gärna gå...varför liksom om man ändå inte tänker handla?

Jag fick i alla fall en fin värdinnepresent så det var kul :-)


Iväg till macken för att hämta paketet men M har tagit mitt körkort så jag fick ändå inte hämta ut det så skitsamma.

Hem och hämtade cykeln, dags för Willys och veckohandling, jag hatar att veckohandla med cykeln, dessutom behövde vi kattsand...


Åkte hem efter att ha stått i en timme i kö och ändå inte fått med mig hälften hem så var cykeln så svårkörd så jag åkte rätt in i cykelbommen och slog i knät...



Orkar inte mer idag...


Ovido - Quiz & Flashcards