Alla inlägg under februari 2008

Av Åsa - 18 februari 2008 22:10

Jag är så trött så trött, orkar inte ens tänka på att åka till skolan imorgon...får man skolka?


Tentan idag måste ha gått bra i alla fall, jag var klar efter en halvtimme, fyra första frågorna var kryssfrågor, så där fick man välja på fyra alternativ, och jag var nog ganska så bra påläst för jag knäckte dem på fem minuter! (jag har sett facit redan och jag har alla rätt på de frågorna)


Resten av frågorna var förklara och motivera frågor och de var också okej, inget märkvärdigt, en svarade jag dåligt på, men lite svinn får man räkna med, det var i alla fall ett modigt svar, och när jag faller gör jag det gärna med viss stil ni vet :-)


Men nu till pudelns kärna, efter att ha pluggat dag och natt i en vecka, kunde jag inte få stanna hemma med min lilla L och bara mysa? *snälla* *snälla


Är det helt fel?

Lite fel?

Helt rätt?



Av Åsa - 17 februari 2008 16:06

Tentadags igen, nu handlar det om verkligt spännande saker som ämnesordslistor och keywords :-)


Jag pluggar och pluggar, hela familjen är trött på mig, mest trött är K som vill ligga och mysa och gosa med mamma och jag hinner ju inte med så mycket gos som hon är sugen på!

Jättestressande att inte hinna med barnen, vissa dagar har jag mycket tid, men då är ingen intresserad, men just de gånger jag måste säga nej, då vill de små glina mysa med mamma, heeela tiden...

Typiskt nog väljer lilla mannen att få krupp på mig idag, så jag har ändå varit tvungen att göra en massa hemma som jag egenligen inte hinner, som ni förstår hinner jag inte vara här heller, men tja, prioriteringar och annat *S* 

Så Lotta du kan andas ut, min man är också en märklig tingest!


Håll tummarna för en stressad småbarnsmamma imorgon!





Av Åsa - 16 februari 2008 21:31

Ja kära hjärtanes det är inte så ofta han får beröm i min blogg, jag är inte mycket för att ösa beröm över folk över huvud taget...


När jag kom upp efter nattningen med K (han tar L) så hade han dukat upp ett festbord ā la Åsa, ostbågar, en skål lösgodis och en cola!


Min man rules tjejer :-)

Nykär!

Av Åsa - 14 februari 2008 22:54

Lilla mannen och jag sitter och myser i soffan, det är ju trots allt alla hjärtans dag så man måste ju nästan *s*

Men vad är det som stinker, vi börjar leta blöjor under soffan men inget, alla har burits iväg av lilla L som är väldigt effektiv med blöjkastning, hon får t.o.m upp den barnsäkra haspen.


Vi kommer av oss, fy vad synkigt man bor!


Några timmar senare lägger jag mig i soffan för att plugga en liten stund, kastar ett getöga ner mellan soffkuddarna, ja visst, fastkilad mellan två kuddar ligger en liten klump och osar...


M som har svår bacillskräck ligger lågt och låtsas nu som ingenting, jo du gissade rätt, det var han som bytte blöjan i soffan!

Enda gången vi har varit glada för att lillan är konstant förstoppad *s*

Av Åsa - 14 februari 2008 11:31

Men jag fick frukost på sängen i alla fall med tre sorters pålägg och sen charmade jag till mig en sovmorgon!

I alla fall fick jag höra varför det inte var någon idé att ge mig någon present, blommor var så kortvariga, vissnade alldeles för fort, godis var ingen idé alls för tänk om jag bantade som jag alltid gjorde ändå och fler presenter till en fru finns det tydlingen inte *s*



Och nej, jag har inte gjort ett dugg för honom, så mitt minuskonto är stort!


Trevlig alla hjärtans dag tjejer!

Av Åsa - 10 februari 2008 22:13

Jag var hemma förra söndagen med vårt yngsta tillskott, och jag kan lova att hon körde med sin lilla mamma, kolla in vad hon ville sova med och gissa hur lång tid det tog innan jag fattade -vad- det var hon ville ha med i sängen...


Det är en italiensk-svensk ordbok, vad blir det av denna lilla fröken?


Av Åsa - 10 februari 2008 00:12

Dramatisk som alltid!


Men fy vad jag saknar mina små gullungar, och idag har jag inte ens fått prata med K, hennes pappa som är en idiot av guds nåde kom inte ihåg att ringa och här satt jag och väntade och sen ville hon inte prata !

Jag skulle så klart ha ringt själv men jag ville inte störa och jag trodde inte de var hemma eftersom de aldrig ringde...


Två dagar kvar utan tjocka små barnarmar omkring min hals, utan kladdiga avtryck och mobilen får ligga kvar på laddning och den fungerar, köksbordet är skinande rent och kuddarna ligger fint i soffan, jag står inte ut, jag vill ha tillbaka mitt kaos!!!!

Okej det var jätteskönt de första timmarna, men nu vill jag ha Lillys sömntunga huvud mot min axel, saknar dig lillråttan!


Jag saknar t.o.m min eländiga man, bit i den ni!

Av Åsa - 8 februari 2008 11:58

En mardrömstenta är godkänd, 11/15 poäng, jag är så lättad så det är svårt att beskriva, usch detta har tyngt rejält, så nu ska det firas!


Tapas ikväll med en god vän!

Trevlig helg vännerna !


Ovido - Quiz & Flashcards