Alla inlägg under november 2007

Av Åsa - 27 november 2007 22:34

Ja kära nån vilken dramatik det alltid är här...jag fick ett så gulligt samtal innan från Annika som försökte peppa, mycket snällt eftersom hon är mitt uppe i sin packning inför sin smekmånad !! I alla fall så var det himla skönt att prata lite med en olyckssyster för man behöver inte förklara så mycket, utan vi fattar grejen, hoppas jag med gör det, är supertrög i tanken för det mesta nu för tiden ...


Poängen med det hela är i alla fall att jag är bättre :-)

Massor med tack för alla snälla kommentarer i bloggen, det betyder mycket ändå längst in i dimmman.

Hoppas jag kan finnas där för er också i mina bra stunder för oavsett vad så har jag ändå många sådana.

Sen att det inte skulle skada med en liten vinst på triss, det är en annan femma :-) Men jag antar att vi är många som vill åt den!

Av Åsa - 20 november 2007 20:29

Upp och ner i humöret, just nu mest ner tyvärr, tur att ungarna är så goa och glada i sin mamma ändå! De piggar verkligen upp mig ofantligt!!


Spran iväg till gymet idag för en dos serotonin, men jag funkar inte längre, jag vet inte vad det är med mig längre...

Min psykolog är sjukskriven på obestämd tid och jag har nog stött mig mer mot henne än jag trott jag gjort för nu är det jobbigt. På ett sätt bekräftar det min egen vanföreställning om att jag bara är jobbig och gnällig, har jag knäckt min psykolog, eller paranoian, jobbar hon men säger bara till mig att hon är sjuk så jag inte ska komma?

Hm?


Vad gör man egentligen när det blir för tungt?

Tänker på mitt läkarbesök för ett par veckor sedan, är  det nu jag ska säga en Fader vår..?

Mina egna tankebanor är så förvirrade och negativa, det brusar i huvudet, du är misslyckad, du är en dålig mamma, du är en dålig människa, du är värdelös, du är ful, du är fet, du är en skit...


Av Åsa - 16 november 2007 22:32

Ett varningstecken eller bara gott :-)

Det blir en morotskaka till en god vän som klarat sin första tenta-hurra!


Jag skrev också tenta idag och jag tror det gick fint, så nu är det bara att vänta och hålla tummarna! Vi firade på thairestaurang och sedan lite shopping, jag köpte en snygg grön jacka på Lindex, halva priset så jag smällde till direkt :-)



Och Lotta jag tvättade faktiskt håret i morse ändå *fniss* har ju ingen mössa !

Av Åsa - 15 november 2007 20:44

Kan man åka iväg i skitigt hår?

Jag orkar inte tvätta det, jag har ont i hela kroppen och ska iväg och skriva tenta imorgon, ingen ser väl lilla mig? Finns ju massviss med människor folk kan stirrra på!

En snabbdusch orkar jag men inte en hårtvätt, fy vad det är många moment...ska man inte bara tvätta håret en gång i veckan eller? Om det regnar imorgon så syns det väl ändå inte, jag vet inte när jag tvättade det senast men det var i veckan i alla fall.


Tack för alla fina svar efter mitt läkarbesök, ni är bäst!!

Jag avvaktar, orkar inte fler angrepp nu, all kraft går åt att bara komma upp på morgonen.

Av Åsa - 13 november 2007 20:19

Tror jag har klarat maten ganska bra, angående kalorimängden alltså, hur den har sett ut i övrigt vette sjutton.Ett gäng skorpor till frukost, ett päron till mellanmål, pannbiff med potatis och broccoli till lunch, en snabbkaffe och ett kex till efterrätt och senare blev det en cola light. Middag blev pasta med pesto och en banan.


Trötta, darriga armar efter pilates/boxingpass, känns underbart!

Gillar inte min kropp nu men älskar vad den kan göra.



Av Åsa - 10 november 2007 20:20

Namn: Åsa

Ålder: 34 år

Bor: Utanför Göteborg

Kommer från: Utanför Malmö 

Gör: Studerar

Stapelvara i garderoben: De kläder som jag har, med min ekonomi så köps det lite nytt.

Senaste kläd inköpet: En I love daddy body till L så hon kan överraska sin pappa imorgon på Fars dag!

Drycker: Cola light och caffe latte

Kök: Jag och Cliff Barnes äter kinamat

Dessert: Varm äpplepaj med glass

Bästa köp: Vårt soffbord

Sämsta köp: Våra skitstora bokhyllor

Favoritstäder: Nästan varsomhelst i Frankrike

Drink: Cosmopolitan

Inredningsaffär: Chillie och alla små inredningsaffärer 

Klädaffärer just nu: Lindex, de har bra rabatt

Önskar mig just nu: Att jag ska få tillbaka min lust att leva igen, alltså inget dramtiskt men jag vill må bra!

Nästa resa: Inget planerat om inte Skövde räknas?

Största utmaning: Klara mig igenom min utbildning och hitta  jobb !!

Av Åsa - 9 november 2007 20:59

Var börjar jag?


Jag skulle in och träffa läkaren, den tredje på raken, för att förnya mitt recept. Mitt i all röra så hade jag inte sett att receptet gick att hämta ut på tre gånger till så det löste sig ändå.


Jag kan inte ens beskriva hur det var, för det var helt absurt, jag var bortskämd och otacksam och hade inget att vara ledsen över, hon frågade om jag inte hade mat för dagen och så tittade hon på mig elakt, jo sa jag det kan jag ju inte förneka ...

Nå har du tak över huvudet? Eller sover du på golvet utan täcken?

Jo det det har jag ju, har dina barn mat för dagen, har de rena och varma kläder, är ni friska, är din man snäll mot dig, har du en säng... jag var beredd att bara resa mig upp och springa iväg, jag kände hur brytet och tårarna kom och jag ville inte gråta inför den människan.


Nåja, mina tårar bevekade tydlingen detta monster i människoskepnad och hon försökte tona ner sig lite i alla fall, oj blev du ledsen?

Ja sa hon, nu när du inte skrattar åt mig så förstår jag att du är deprimerad!


I dörren när jag skulle gå så frågade hon mig om jag var religös?

Nja sa jag lite dröjande

Jo för att du vet, Fader vår är så bra att tänka på när man är ledsen.Gör det.


Okej jag ska göra det sa jag och gick.

Tillintetgjord.

Av Åsa - 7 november 2007 17:07

Längesedan man kunde äta ett kex med så stor njutning och behållning, härligt att se sådan entusiasm inför ett torrt Göteborgskex...själv vill jag nog ha en bakelse eller två!


Förkyld och hängig, men det är kom som ett straff från ovan tror jag, idag gjorde jag något som jag verkligen inte vill göra...pratade skit om en tjej som egentligen gillar, blir bara lite frusterad på henne...

Jag är verkligen inget föredöme, även om jag är bra så klart, men jag har förbaskat lätt för att döma människor. Jag vill inte vara sådan.

Det får det blir ett slut på- basta!


Ett par extra tummar för bra pris på hus idag så ni slipper detta evinnerliga städande *tummar tummar* 



Ovido - Quiz & Flashcards