Alla inlägg under september 2007

Av Åsa - 28 september 2007 20:44

Kolla in vad jag jag har gjort, löjligt stolt över min snea tårta :-) Svärmor fyller år och är i stan så vi ska fira henne imorgon, vi får hoppas att hon blir glad, det är väl mest -att- jag har gjort den som är stort!

Snålvinden viner över oss för tillfället, inte billigt att ha en föräldrarledig pappa hemma...hoppas farmor blir glad i alla fall, för förutom detta mästerverk hade vi bara råd med ett presentkort för tvåhundra kronor.


Jag vill passa på  att fira några goda vänner samtidigt, om jag får kalla er så, Lerica, stort grattis till en liten bebistjej. Sofia, stort grattis *ihhii*, Alex som ju är gravid med och också måste firas så klart, grattis till Annika om besiktningen gick bra!

Och till svärmor så klart :-)

Av Åsa - 27 september 2007 20:50

Idag åkte min första visdomstand, helskotta vad ont det gör nu!!

Alla sympatier hitåt tack, fasen värre än att föda barn ju...



Fullproppad med smärtstillande och hoppas på att överleva natten utan större problem, jag vill ändå säga två saker;

1.Hurra för mig som vågade, jag grät i väntrummet och lite inne i stolen, men jag satt kvar och nekade till lugnande, man är ju ingen, mes :-)

2.Pris ske gud, detta underbara land som bistår med bedövning till alla!


Over and out!

Av Åsa - 20 september 2007 22:07

Ingen kan väl glömma Flashdance? Igår möttes jag av familjens nya dansdrottning,  kolla in de här benvärmarna :-)


Ikväll när jag nattade stortjejen så låg vi och pratade, hon frågade om jag orkade läsa en saga, jag har varit hes ett tag det var ju omtänksamt, så jag skojade och sa att du är så söt så mamma vill äta upp dig!

-Nää, säger K det går inte, jag är för stor!

-Men då får jag äta upp Lillasyster då!

-Nää, hon är också för stor!

-Men kan jag äta katten då frågar jag?

-Nää, då får du hår i munnen!


Tänk om man kunde spara alla små underbara stunder i  burkar och öppna då och då, tiden går för fort...jag hinner inte med, och jag vill minnas allt, alla små roliga miner, kommentarer och framförallt all kärlek jag får, jag har aldrig varit så älskad så nu... Måtte jag kunna förvalta den!


Av Åsa - 20 september 2007 16:35

Nu har jag tre poäng, vi hade en muntlig tentamen idag. Det känns jättebra att det gick vägen så klart, som tur är var alla lika nervösa så vi försökte verkligen peppa varandra.


Hejar på Lercias lilltjej, nu får du komma !!

Och hejar på dig med så klart :-)





Av Åsa - 13 september 2007 20:47

Tänk förresten vad rolig någon annans lillasyster kan vara, vår egen uppskattas inte alls så här mycket !


Roligt att träffas idag, men oj vad tiden går fort, nästa gång får vi boka in ett längre besök eller vad sägs? Jag kom på en massa jätteviktiga saker som jag inte hann ta upp ju :-) Skynda dig att gå ner i vikt nu,  jeansen satt ursnyggt på mig!  


Jag håller tummarna förresten (vet inte om det är hemligt...) så du får själv berätta i så fall, ingen idé att pressa mig tjejer, vänd er direkt till källan!

Av Åsa - 11 september 2007 20:29

Nu är vi tillbaka och vi har haft det bra, för att vara oss får jag kanske tillägga...nåja för det mesta hade vi det trevligt och lite romantiskt :-)


Vi anlände relativt tidigt så vi gick omkring i Nice halva dagen, fika och kikade på allt, åt en underbart god sandwich som fransmännen själva säger, baguette är bara brödet, så ni inte tar fel som jag gjorde en gång för många år sen...


Vi har gjort lite utflykter, det  är väldigt billigt att köpa dagsbiljetter till tågen , sen så kan man bara hoppa av och på och se de man vill, vi valde Antibes, jag ville hemskt gärna besöka Picassomusséet men det är stängt ungefär ett år till, bara en varning för er som vill dit! (Vi visste ju inte det så klart )


Vidare till Cannes som är väldigt fint och flott, se bifogad bild på maken och palm! Sen skulle vi vidare till Menton men vi hamnade på ett överhettat tåg och valde att avsluta dagen innan vi kokade ihjäl, det är varmt därnere.


Tja sen blev det en dag på stranden och visst är havet blått, underbart att ligga och kika på havet och vågorna! Liten bifogad bild på mig i vågorna, håll till godo:-)


Har ni några tusen över så åk dit , det är verkligen en underbar stad!

Av Åsa - 4 september 2007 22:45

Satt på bussen idag idag och finurlade som vanligt, tänk vad tid vi människor slösar bort...vad skönt om man bara kunde trycka på må-bra -knappen!


Jag var på en föreläsning i tisdags, halva i alla fall, sen ville jag hem och pussa på min lilla goseungen...men där pratade vi i alla fall om den otäcka rösten många av oss hör, den som säger att inte ska vi, jag kan ju ingenting, tänk om folk ser igenom mig, ser att jag är en bluff som egentligen inte kan någonting...den som hämmar och förstör!


Jga tänker sparka den rösten i häcken, jag kan, och jag hoppas att du som jag tänker särskilt på (goa Annikapanicka) verkligen tar åt dig, jag tycker du ska sträcka på dig för du är skitbra!!


Over and out!


Ps Nu tar jag semester, vår bröllopsresa, det blev ett minus på sex kilo och även om jag tänkt mig mer så är jag glad :-)

Resten får jag ta när jag kommer hem från croissanternas land...

Och jag ska njuta, tjock eller inte! 



Av Åsa - 3 september 2007 18:25

Jag har verkligen varit på toppenhumör idag trots seg förkylning och pendling i gryningen...varit på dansskolan med K som var ett naturbarn, på allt utom att följa dansfrökens anvisningar :-)



Överraskade mannen med en stor påse med hans favoritchoklad (inget jätteromantiskt  kanske men vad gör en csn-are? )

Det är nämligen vår bröllopsdag idag, men nu är vi ovänner och jag tappade humöret och han sitter och hånler och ungarna skriker...fan vad förljuget är är...


Usch vad ledsen jag blir! Hela dagen har jag laddat, men fasen vad vardagen tar över och allt blir bara bråk och trist!

Nu skriker småråttorna, tänk att man inte ens kan få klaga ifred??

Ovido - Quiz & Flashcards