Alla inlägg under juli 2007

Av Åsa - 31 juli 2007 17:57

Idag har vi haft huset fullt med barn med spring i benen :-)

Full markservice hade vi inte men någorlunda godkänd var det allt!


Trevligt med besök, kom snart tillbaka :-) 



Av Åsa - 30 juli 2007 20:30

Imorse stod K och vaktade vid dörren... alla fick hålla tummarna...dörren slets upp i ett glädjetjut:

-Titta mamma regnet!!!!


Ja vad säger man  :-)

Av Åsa - 30 juli 2007 08:00

Nu får det var färdiggnällt på mig...jag har tusen ursäkter på varför det är så svårt för just mig att gå ner i vikt, men i slutändan får det ju inte mig att må bättre när man umgås med alla smalisar därute.


Så jag har bestämt mig, jag vägrar vara så här fet längre, jag mår dåligt när jag ser mig själv i spegeln, jag mår skit när jag försöker komma i kläder som ser gigantiska ut på galgen och sen stannar halvvägs upp på låret...


Överallt ser jag dem, mammor med nästan nyfödda som är hälften så stora som jag, jag kan inte skylla på graviditeten längre, det ekar en smula falskt :-) Jag äter massor ibland och nästan inget andra dagar så nu ska jag fördela maten och se om det inte kan ge bättre resultat!


Jag känner inget rus, ingen nu-jäklar-kör vi,  mest känns det avslaget men jag kommer inte att ge upp den här gången, det finns inget som smakar så bra så det är värt att se ut och må så här!

Av Åsa - 29 juli 2007 17:03

Igår morse kom K in till mig på morgonen och ville absolut inte vara med pappa, han var bum...jaså sa jag  och så kröp vi ner och myste lite till.


Sen kikade jag lite närmre på min lilla busunge och tyckte hon såg annorlunda ut...jojomän hon hade klippt av sig luggen!


Nu har hon lovat att aldrig mer klippa sig själv, vi får väl se...

Ta er en titt på denna snyggingen  *ryser*


Lillasyster har misstänkt herpes, vi ska in imorgon så håll gärna en tumme för henne!!!!

Av Åsa - 26 juli 2007 21:48

SÅDAN ÄR DU:

Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem). Du anstränger dig att förstå andra människor.

Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du tänker logisk och värdesätter problemlösning där du får använda huvudet. Du är en ärlig och renhjärtad person, som bedömer andra människor utifrån samma värderingar som du bedömer dig själv.


Berätta om testen för andra...
Klicka här om du vill skicka testen till dina vänner och bekanta, så att ni kan få reda på hur ni passar samman!


Av Åsa - 25 juli 2007 22:25

Snabbare än en gris hinner blinka, ja det är så snabbt det går för mig att kläcka idéer...som nu att vi ska upp till Värmland och dela en liten stuga med svärmor...


Har fått övertala mannen som inte ville missa värdefull datortid...men nu vet ni är det jag som ballar ur, jag känner i hela kroppen att jag vill vara hemma, dansa i vardagsrummet, sova i mitten av sängen och äta snickers!


Jag vill vara -alone- som Greta sade :-) Hur ska jag kunna gottgöra min älskade man då, förslag någon?

Av Åsa - 23 juli 2007 11:46

Spana in den här tjejen :-)


Egentligen tycker jag hemskt illa om dessa klänningarna, de är ju skitfula, men har man en snäll moster så får man dessutom handskar, väska, krona och ett lite trollspö med i kittet !


K själv tyckte hon blev fantastiskt fin så klart, hon fick dessutom , en knallrosa dansdräkt med glitter och sliver som hon själv säger -silver alltså- och en liten tyllkjol, sen fick vi och övriga släkten hålla till godo med en dansuppvisning värdig Birgit Kullberg!


Grattis min älskade storråtta!!

Av Åsa - 23 juli 2007 11:09

Jag hade ju en dröm om att se betydligt smalare ut till K fyraårsdag, ja egentligen redan till L ettårsdag, men drömmar måste ju tåla att skjutas på :-)


Bättre än såhär blev det inte ...men Annika kolla noga, ser inte min rumpa lite smalare ut? Sen att jag står som en dräng det är en annan femma, Angelina J ser ju alltid så pigg ut när hon bär sina småttingar,men jag ser verkligen ut som en mamma, noll hållning...  Begär inga under men några små ministeg vore ju kul, stjärnan på bilden är väl given, visst är hon bedårande den lilla L?



Ovido - Quiz & Flashcards