Alla inlägg under juli 2009

Av Åsa - 30 juli 2009 20:19

Känner mig bara trött och ledsen, en grej som skulle bli så kul, och som jag verkligen har sett framemot är nu bara pestig.

Det är väl bara att bita ihop och fejka glada leende.

Av Åsa - 27 juli 2009 21:43

Fick ett infall och bjöd över en vän på en tapaskväll med lite rosé, och det går att dricka rosé även i småkallt väder med det är ingen hit precis. Om möjligt fick detta mig bara att sakna solen ännu mer. Snälla solen kom hit igen!!


Andra dagen på mitt sommarjobb, bara det att vara över trettio och ha ett sommarjobb ;) men det var blandad kompott, mycket feltänk men även många rätttänk, om det ordet ens finns.

Och det måste vara en av det bästa sakerna med att bli äldre, inget får oöverstigliga proportioner, gör jag fel så gör jag , går det att rätta till så gör det, annars får jag leva med det.

Sen jobbar jag ju inte med hjärnkirurgi, även om resonemanget hade kunnat funka där med...till nöds i alla fall.



Av Åsa - 27 juli 2009 11:33

Här har vi alla tagit oss ner till sjön i byn, snöpligt nog hade jag en fruktansvärd ryggvärk så nu blev det inga härliga kanonkulor...


Men det var ganska skoj ändå, den lilla är vansinnigt orädd och hoppar direkt i efter mig, strunt samma att inte ens jag bottnar-lite otäckt!

Men å andra sidan så balanserar den stora upp det eftersom hon är vansinnigt rädd för allt djupt vatten :)


Enjoy!

Av Åsa - 26 juli 2009 20:32

Först och främst, det sista jag någosin trodde jag skulle testa var just en menskopp, bara ordet är ju äckligt.

Mens-kopp.


Men nu så är det dags för mig att krypa till korset, världens bästa grej, ingen kladdig känsla nere i trosan, inga häftig knip för att det inte ska svämma över i trosan vid hastiga uppstigningar. Inga vassa kanter som skaver mot skinnet, och faktiskt så är det lite spännande, hur mycket har det kommit ;)

Jag är frälst!

Av Åsa - 15 juli 2009 14:11

Jag trodde verkligen att det kunde bli trevligt, optimist som jag är ;)

Nu har alla fall halva dagen gått så jag kan snart återvända till min deckare, jag läser den sista delen i  Stieg Larssons triologi, men det ska bli skönt att lägg den i hyllan, det är inte en enda normalbegåvad människa i den boken, den ena är finurligare än den andra...tröttsamt i längden.


Vi satt och pratade häromdagen om svärmorsincidenten, allt är så helfel, och precis när jag började mjukna ordentligt så sa M att hon hade sagt att hon var ledsen för att det blev så jobbigt för honom, men inte att hon hade sagt något till mig! Det ångrade hon inte!

Så nu sitter jag här, jag är inte ledsen längre, jag har ju känt hela tiden att jag inte duger i deras ögon, det här är bara det enda ärliga anfallet mot mig.


Jag tänker inte lägga ner mer energi på det här, tycker det är en överreaktion av guds nåde, och tänk på det här, för någon som avskyr dålig stämning så hade hon inget emot den när hon själv låg bakom den! Hon gjorde ju inget för att undvika den.

Inkonsekvens när den är som bäst.

Av Åsa - 13 juli 2009 08:14

Här har varit så jobbigt så hälften hade kunnat vara nog, farmor var här och skulle hjälpa till med barnen, M jobbar två veckor till.

Hon brukar vara här en vecka per sommar ungefär och det brukar vara ok, men inte denna gången...


Jag kan ärligt säga att jag inte fattade vad som hände, M kom hem och jag var irriterad, men inte arg eller något, vi bråkar aldrig när någon är här, eftersom det är jobbigt för alla, men tydligen hade farmor ändå känt av dåliga stämning för jag bara hörde ett illtjut från henne att "sluta bråka, jag står inte ut, du måste låta honom vara, gör han aldrig något bra, jag är inte van vid såhär dålig stämning, jag står inte ut" och så kom tårarna.

M tröstade henne och jag packade in en tvätt i maskinen, jag försökte också trösta henne, men tji fick jag, det var jag som var boven!?


Då blev ju jag med ledsen men försökte hålla ihop det, men jag kände verkligen att hjälp hon slutar aldrig, jag försökte förklara att vi inte alls var ovänner och att jag visst var väldigt väldigt nöjd med M, men hon bara fortsatte och då började jag ju gråta med.

Illtjut från två hjälplösa kvinnor (säkert M tolkning) men jag var mest arg och jäkligt kränkt att bli utskälld i mitt eget hem och när sen M tog farmor i försvar, då passade jag på att ta en promenad.


Så nu har alla ångrat sig men stämningen var så pass dåligt, jag sa att jag inte var arg på henne men att jag inte hade någon lust att prata om det.

Lite barnsligt kanske, men jag var mest rädd att det skulle bli mer bråk, jag är jättesårad över att hon skyller allt på mig, tar allt jag säger som kritik eller spydigheter.

Jag är medveten om jag kan uppfattas som hård i tonen, men det är mer mitt sätt så, eller ja vet inte, fattar ni?

Om jag skämtar, och jag skrattar verkligen åt mina egna skämt, har inga problem att driva med mig själv heller, så den drabbar alla, så tycker hans mamma att jag är spydig...så vad ska jag göra?

Jag försöker verkligen vara extrasnäll när hon är här!


Nåja, phu nu har jag sagt vad jag tycker och min version. Svärmors får ni läsa om i hennes blogg ;)

Av Åsa - 6 juli 2009 20:16

Dagen bara flög iväg idag, vi åkte ut till havet och badade, och nu när jag nattade lillasyster så var hon väldigt nöjd med dagen, roligt att bada med syrran och hennes lover!

Jodå, ni läste rätt storasyster har en pojkvän, jojomän, här pussas det vilt och det är tydligen inte det minsta pinsamt att hålla handen när mamma ser ;)


Men det jag skulle berätta om var att jag lchfat hela veckan, och trots att det tog emot i morse att käka äggfrukost så gjorde jag det!

Nu måste jag fixa den här veckan med, trots att vågen står stilla...


Heja mig! 

Av Åsa - 5 juli 2009 21:10

En vecka nere hos mina föräldrar i söder, allt har varit bra, trots att jag och mamma ständigt har olika åsikter om allt, eller vad sägs om något som enkelt som hur jag går över en gata ;) Lillasyster passade på att fylla år och deras morbror skämmde bort dem med  Snövitsklänningar *lycka*


Nåja, nu är jag hemma i mitt eget hem och stortrivs, om tre veckor har M semester, under tiden är jag  ff-ledig med minimal ersättning, men allt är ju förvisso bättre än inget.

Tar gärna emot besök under denna tiden, gärna med busiga barn:-)

Ovido - Quiz & Flashcards