Alla inlägg under april 2007

Av Åsa - 30 april 2007 12:28

så avslöjas nu min närbild...det är ju jag Godnattnalle från Care Bears, eller -kräbus- som storasyster kallar dem :-)

Vet inte direkt om jag kan kora någon vinnare på detta tjejer, men vid besök i vår bostad utlovas en stor morotskaka!

Obs detta gäller endast de av er som har röstat *fnissar elakt*

Så avslöja era nu, jag försökte verkligen rösta på din bild Lotta men hela systemet hängde sig då , hoppas du inte fick alla...var det en öltunna :-) 


Av Åsa - 29 april 2007 22:24

Det här kan ni aldrig gissa vad det ska föreställa!


Jag utmanar vidare, Annika, Ponder och Lercia, hoppas  ni inte redan

har gjort det! 


Av Åsa - 26 april 2007 21:49

1. Vem är du?
2. Är vi kompisar?
3. Hur och när och varför "träffades" vi?
4. Tycker du om mej?
5. Skulle du kunna pussa/krama mig?
6. Ge mig ett smeknamn och berätta varför du valde just det.
7. Beskriv mig med ett enda ord!
8. Vad var ditt första intryck av mig?
9. Är du fortfarande av samma åsikt?
10. Vad påminner dig om mig?
11. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
12. Hur bra känner du mig?
13. När sågs vi senast? Eller skulle du vilja träffa mig och hur skulle det vara tror du?
14. Tänker du sätta den här listan i din egen blogg för att få veta vad jag tycker om dig?

Av Åsa - 23 april 2007 22:13

Nio månader upp och nio månader ner...någonting stämmer inte!

Jag har fortfarande inte gått ner så mycket, jag är fenomenalt duktig på att gå upp snabbt i vikt, särskilt under mina graviditeter. Men det är otäckt på något sätt att se sig själv såhär "out of shape" min egen bild av mig själv stämmer inte med det jag ser på foton. Jag är ju en en fräsching egentligen...men inte om man ska tro denna  bilden som faktiskt stämmer.

Blä för dieter, när kommer det undebara pillret som bara smälter bort allt fett? Utan biverkningar med så klart :)

Eller ska jag bli tvungen att ta tag i det själv? Tur för mig att jag redan börjat, har gått ner fyra kilon sen den bilden togs, Gi så klart, som alla andra modemänniskor, min man är den enda som vågar säger att jag stinker, eller han sade såhär att min andedräkt var "negativ"


Hurra skrek jag, jag är i ketos och bränner fett!

Alla som vågar komma och hälsa på är väkomna, jag lovar att tugga tuggummi :-)


Av Åsa - 16 april 2007 22:20

Vi har varit ute hela helgen och bara solat och myst på vår nya uteplats, vi är riktiga amatörer på detta eftersom vi haft världens minsta balkong innan!

Men vilken känsla det är att kunna släppa ut ungarna och se de små liven tumla omkring i gräset, se den underbara bilden på Klara som gör en kullerbytta, nästan hennes första :-)


Hon var ganska så bestämd på att även mamma skulle göra en men jag skyllde på stigande ålder...

Men jag måste nog öva i smyg för häromdagen så sa hon när hon skulle balansera på en kant att -det kan inte jag, nähä sa jag varför kan du inte det?

-Nä jag är ingen pojke utan en tjej, så jag kan inte det.


Fick en smärre yrselattack, vart har min lilla kaxiga tjej tagit vägen?

Peppade henne så klart med att tjejer kan allt som killar kan och mycket mer till och med :-) Jag behöver inte vara helt könsneutral, det är min blogg *fniss*


Så igår var vi ute och balanserade igen och så skulle jag precis till att hålla henne då hon bestämt sa nej, jag kan själv, tjejer kan allt mamma, vet du inte det?



Av Åsa - 4 april 2007 17:18

Ja, alltså som säljare! Jag har självklart inte kunnat låta bli att köpa, så det är ett stort steg för lilla mig!Jag har sålt en del på blocket men då kommer folk hit och granska och får således ta lite eget ansvar.Men nu slumpade det sig så att jag beställde för liten klänning till Klara och envis som hon är och svag som jag är så prövade hom innan jag hann blinka så då kändes det inte som om det var läge att reklamera :-)Lite vardagsspänning blir det i alla fall för en understimulerad hausefrau **reserverar mig för stavning, läste franska i skolan

Av Åsa - 3 april 2007 15:24

Titta så fint det blev, pelargonierna har jag planterat redan men den andra krukan med påskliljorna väntar jag med.Nu var det en ondsint kråka som kraksade om frost , dör mina fina blommor då? Tydlingen skulle de inte kunna gå att ta in heller utan då var det kört...Sen måste jag hurra för Lilly som är nio månder idag, min stora tjej som sitter här i sin lilla Elvisdräkt och vill till mig! Hej :-)

Ovido - Quiz & Flashcards