Alla inlägg under april 2008

Av Åsa - 27 april 2008 20:07

Igår kväll råkade K höra mig säga ordet cirkus, larmet gick direkt som ni förstår, jag har aldrig varit på cirkus, jag vill gå på cirkus, vem är det som ska gå på cirkus så jag fick boka två biljetter igår och hämta på ica.


Idag bar det iväg, K tyckte det var i längsta laget men vi hade roligt nästan hela tiden, tur vi inte tog med lillasyster, hon hade inte orkat sitta still i två timmar...

Artisterna var duktiga även om de missade lite så gjorde det bara saken mer spännande eftersom vi alla höll andan på försök numero 2.

Jag tycker nog lite synd om djuren, ja katterna och så klarar sig väl men att se elefanter fjanta omkring, det gör allt lite ont i hjärtat, detta ståtliga djur reducerad till en pajas.


Men nu är det gjort och jag måste plygga till nästa tenta som är på tisdag!

Liten söt bild på en ansiktsmålad K-håll till godo!

Av Åsa - 25 april 2008 22:27

Nä, jag klarade inte tentan, så jäkla sur, satt med skiten i en vecka...ska kolla vad jag gjort för fel och försöka gå vidare, så dåligt att jag inte fått se det första tentan innan jag för omtentan, jag får ju ingen känlsa för  vad som inte funkar då!


Jaja, livet går vidare och det är ingen större katastrof.

Imorgon blir det mer plugga på biblioteket och sen är  det fler hempartyn på söndag, hoppas det kommer lite folk bara.

Vill ni komma på smyckeparty så är ni välkomna!


Just det, jag har vårkänslor :-)

Av Åsa - 24 april 2008 00:06

Jäklar vad arg jag är!!!!!

Någon har stulit vår nya cykel och ungarnas cykelkärra!!

Jag såg det i morse men trodde att min älskade man hade ställt ner den i cykelförrådet eftersom vi ändå inte skulle använda den mer i veckan, så jag står och berömmer honom för att han äntligen har gjort det...


Nej, cykeleländet är stulet och låset uppklippt, ungefär två meter från vårt sovrumsfönster. Känns obehagligt.

Dåligt lås på cykeln och inget på kärran så vi kommer inte få en spänn från försäkringen heller.


Sabla tjuv, kan man sjunka lägre?

Hoppas du får syfilis!

Av Åsa - 23 april 2008 21:23

Jag är osäker på om jag klarade mig, det som var roligast var att jag i alla fall lärt mig en del på ompluggningen, i  början när vi övade på eländet så kändes det som om det aldrig skulle gå!


Och tja, det kan kanske det inte gör heller, återkommer med resultat om tre veckor.


Föräldrarna har åkt hem till sig och lugnet har lagt sig, det är trevligt att de är här och jag tycker verkligen det är roligt att barnen får så många glada stunder med dem men jag orkar inte riktigt...förlåt!


Så nu är det bara jag och mannen i soffan, precis som det ska vara på en vardagskväll *S*


Av Åsa - 22 april 2008 22:02

Jag ville förtydliga lite med den eländiga grillen vi tydligen har skaffat oss...den som maten ändå inte kommer att smaka bra på eftersom den bara är en elgrill då...


Nej jag och min mamma är olika men väldigt lika antagligen med på ett sätt, vi sårar säkert varandra med jämna mellanrum, enligt min psykolog ska min mamma ha svårt med att se mig som vuxen eller sig själv som  mormor och inte mamma, jag vet inte riktigt vad hon menade men som att mamma inte bestämmer allting längre och kanske inte tillfrågas om allt utan ibland ställs inför fait accompli  som fransmännnen säger *s* och det gillar hon inte...


Jaja jag ska inte ta åt mig utan som Sofia säger vi ska inte bli sådana själva, det får bli den bästa hämnden :-)


Freja är så fint, om jag inte hade velat ha en L så hade det absolut blivit en Freja!



Av Åsa - 22 april 2008 20:10

Ja, det är nog en ganska så barnslig och obetydligt grej men jag vill ändå skriva ner det eftersom den gjorde mig ledsen, ledsen så jag t.o.m sitter och äter kakor...fast jag inte ens tycker de är goda!


Min mamma är här och eftersom hon har bilen med sig så skulle vi passa på att storhandla, först trampar hon på K som skriker till "aj mormor du trampade på mig" varpå mormor svarar att "du vet väl att bilen är min," underförstått att var snäll om du vill åka med bilen, K älskar att åka bil så klart eftersom vi inte har ngn)

"Jaha säger man men du får väl inte trampa på folk för det eller ?" 


Sen på väg till bilen så pratade vi om att vi skulle köpa mycket korv och grillmat eftersom det grillsäsongen snart börjar då frågar hon" men får ni grilla på er uteplats?"

"Jo, säger jag, men på elgrill då!"

Då svarar hon men det är ju inte gott, jag trodde ni menade en riktig grill!


Jäkla människa, hur sunt är det?

Måste  man säga allt man tänker?


För protokollet kan jag meddela att jag också föredra kolgrill, men man får ju ta det för vad det är eller?

Av Åsa - 20 april 2008 22:29

Idag har jag varit värdinna för första gången, det blev för Dunnis och jag hittade en del fina grejer till tjejerna!


L fick matcha med syrran och fick en fågelklänning med trekvartsbyxa och sen fick de varsin grön/rosa randig klänning och L fick desutom en gitarrtröja på rea för 49, klart jag smäller till då, och en munkjacka i hallonfärg så nu matchar mina små tjejer ordentligt.


Nästa party började klockan sex så efter en kort siesta bar det iväg till meandi-party, där blev det varsitt hemligt plagg till oss och så fick K en turkos frottéklänning, hoppas hon gillar den!


Det enda dilemmat nu är vart sjutton vi ska få pengarna ifrån?



Av Åsa - 19 april 2008 20:10

Jag vet inte om jag är särskilt lättretad nu för tiden men sjutton vad människor är pigga på att ge goda råd! Är det en ny epedemi, eller har jag bara inte märkt det innan, eller ve och fasa irriterarar jag mig nu eftersom jag egentligen tycker alla "tyckare" har rätt?


Måste man sova i egen säng när man är över fyra år?

Min lilla tjej vill inte det och oss irriterar hon inte, det var nog jobbigast när hon var runt ett år och sparkades och absolut ville ha mitt ena bröst som snutte...

Visst vi kan inte göra vuxengrejer i sängen, ligga och läsa och annat *s*

men vi överlever, jag tycker att att så länge hon själv vill så är det okej, hon har stora planer att flytta över till egen säng när hon fyller fem, det är det magiska året.

Vår psykolog läste in en hel del om att hon låg i vår säng, men mest det faktum att hon låg -mellan- mig och sin pappa...

Säkerligen något freudianskt.


 

Vart sover era barn?




Ovido - Quiz & Flashcards