Alla inlägg under mars 2009

Av Åsa - 30 mars 2009 09:53

 Jag passade på att komma ut på en snabb promenad efter jag lämnat av småtjejerna!

Fy vad jobbigt det är att vara ute och gå och morgontimmarna måste vara det sämsta om man som jag behöver höra bra musik, vad det tjatar i radion !!!

reklam ,tjat, en halvbra låt, tjat, reklam...


Men nu är det gjort och nu är det egentligen meningen att jag ska storstäda och sen plugga, jag har hundra sidor att ta mig igenom tills på onsdag tror jag, men det är ändå bråttom eftersom jag går i skolan imorgon.


Så vem antar min utmaning?



Av Åsa - 29 mars 2009 20:56

Här kommer bilder på mig från kören med!

Av Åsa - 29 mars 2009 20:48

måste jag ju visa er en liten bild på min goa tjej, här har hon precis lagt ett av syrrans Pippipussel!

Så söt mammas lillas pusseltjej :-)



Sen har ni en bild på mig någonstans i gröten, fotad av min kära make just som han fick springa ut från kyrkan med två vilda råttor...

Måste rekommendera gospel eller körsång i allmännhet med för den delen, man blir så glad av att sjunga, även om jag tror att gospel är snäppet roligare! Alla dessa småstela svenskar som gungar i bänkarna, det är småimponerande!

Och tänk att jag vågade gå dit, det är inte min stil precis, men åh vad roligt det har varit! Rekommenderas!

Av Åsa - 23 mars 2009 20:43

Vide var här och firade mig i måndags och jag var ju väldigt tacksam som ni kan förstå med ett sådant sött sällskap!

Här går vi igenom alla Nalle Phu leksaker vi har härhemma och klipsk som han är den lille pojken fattade han galoppen med alla färgglada knappar *s*


Visst är han lik far sin!

Av Åsa - 20 mars 2009 22:35

Jag är uppe själv och myser! Härligt med lite egentid, något jag är relativt bortskämd med annars också, men just tystnaden går ju bara att komma åt mitt i natten (nåja nästan) och det är den jag älskar-


Redovisningen gick bra idag, konstigt hur jag kan vara så avspänd med tanke på hur lite jag egentligen hade fattat, nu tog jag inga jätteklurigheter eller så, men ändå.

Över är det i alla fall och vi firade med en lunch på indisk restaurang-mums vad gott!


I helgen ska det pluggas en del, men även lite förnöjelse, min födelsedagspresent till mig själv blir en tur till Ullared :-)

Man kan ju aldrig fira sig själv för  mycket eller?

Får jag mycket pengar från mamma och pappa ska jag även treata mig själv med ett besök på make-up store!


Trevlig helg på er!

Av Åsa - 18 mars 2009 21:52

Så jädra härligt allt känns igen!! Solen har skinit på oss, ungarna har varit ute och köpt säsongens första glass men säkerligen inte den sista :-)


Jag skulle egenligen pilla med min tenta men tja våren kom emellan, men imorgon är det dags igen och nu har jag i alla fall kollat in den lite, jag fattade inte så mycket men jag hoppas det kommer, boren optimist trots allt.


Sen har jag varit på mentorsträff idag och haft ett härligt samtal med min mentor! Tänk ibland träffar man på folk där allt bara känns så avslappnat och bra, och jag var så nervös innan men det var ju inget att oroa sig för.


Det enda trist jag kan komma med som motvikt är väl att min fyllning inte verkar sitta, jag har fortfarande ont i tanden och ringde idag och pratade med tandläkaren som rådde mig att vänta ytterligare fjorton dagar.

Någon form av respit.

Av Åsa - 15 mars 2009 20:18

Ja vad ska man säga eller snarare var ska man börja?

Två aptrötta och småirriterade föräldrar åkte på en helgtur, jag hade sett fel i tidtabellen och vi fick springa till tåget och oturligt nog för M så hade han räknat med att vi skulle hinna äta på stationen.




Sen kom vi då äntligen fram och smockan hängde i luften men efter ett tag så kom vi ju att det ju var meningen att det skulle vara en trevlig helg så M bjöd på försenad lunch och vi strosade runt på stan och sen bar det av till hotellet. Vi låg och snacksade i sängen och sen var det plötsligt brått iväg till festen, fatta vad tiden går fort ibland!


Jag hinkade i mig en massa bål och minglade det var väldigt trevligt att träffa både känt och okänt folk, middagen var mycket god och vinet flödade men jag drack ändå sparsamt, kan tydligen inte festa som förr i världen (?) sen blev det dans och vi var uppe och boggade loss och så ser jag min stjärna M som är mer än lovligt salongsberusad...


Så jag får ge Sofia rätt, en gris var vad jag hade jag i sängen och vår love-weekend kom av sig, nästa fest är han förlagd i torrdocka, och det är väl goda nyheter, eller vad säger du Annika? 





Av Åsa - 11 mars 2009 08:25

På lördag bär det av, då ska vi på 40-års fest  och barnvakten är ordnad !!

Det ska bli så skönt att få komma iväg ett dygn och bara vara vi, sova ensamma, lite spontan mys (vem vet!) och det bästa av allt, frukosten!


Mamma kommer  och vi ska till Bushuset på fredagen och eftersom jag är ledig kan jag följa med den här gången och det lär behövas lite fjäsk för att storasyster ska släppa iväg sin favorit-pappa, jag har nämligen fått kicken som favvismamma :(


Men det är väl bara en fas?

Jag vill vara bäst :-) 

Ovido - Quiz & Flashcards