Alla inlägg under januari 2008

Av Åsa - 30 januari 2008 20:00


Jaha då alla som suttit som på nålar större delen av dagen, nu kommer resultatet... samma vikt som förra veckan, jag har stått still!

Jag är nöjd, just nu så hinner jag inte träna och äter en del tokigheter så detta är jättebra, idag föll jag för en liten rosa kondisbit, den låg liksom och ropade på mig :-)


Nära sex kilo hann det bli så det är jag nöjd med, jag  satsar på femton kilo till sommaren och det kan gå!


Just det dagens höjdpunkt, jag fick tillbaka min tenta 15 p/18  *hurra*


Av Åsa - 28 januari 2008 13:38

Ja kära nån, vad krävs inte för hemlagad mat?

Nu har lillan var dålig efter sprutan så nu är det fjäskmat som krävs, mammas köttbullar och poatismos, möjligtvis att det slinker ner en semla till efterrätt :-)


Resten av veckan får de leva på pyttipanna (köpt) pannkakor och en del panerad fisk, det var tydlingen veckan köp på Willys enligt pappan!


Nu måste jag börja tentaplugga nämligen!

Av Åsa - 27 januari 2008 21:28

Tänder ett ljus för Förintelsens offer ikväll.

En särskild tanke till mödrarna.


För er skull vill jag tro på en bättre värld efter denna.

Av Åsa - 27 januari 2008 20:38

Går inte ihop, varför kan jag inte vakna upp smal bara? I över en månad har jag slagit de flesta i min lilla krets med häpnad, Åsa tackar nej till kakor, chips och allt möjligt gott, ja t.o.m tårta!!??


Jeansen börjar hänga och samtidigt så börjar det blir för jobbigt, återigen har jag valt en lite för tuff diet för mig, jag vill kunna äta allt, men i små portioner, men så fort jag börjar äta lite så kommer suget tillbaka, starkare än en liten tjockis envishet...och jag faller dit, så fort allt är uppätet så kommer beslutsamheten tillbaka, nästa gång då minsann, så ska jag inte äta så mycket !


Avskyr att vara tjock men älskar att äta. Vad göra?

Himla trist att allt med bulliga magar och dubbelhakor ska vara så negativt, ni vet väl att det var högsta mode en gång i tiden?

En tidmaskin, tack! Någon som ska med?




Av Åsa - 26 januari 2008 12:09

Hemma hos oss kallas de fastlagsbulle men K envisas med semla så jag ger nog upp det slaget, inte så viktigt vad det heter, bara man får äta dem!

Nu har vi haft några lugna timmar hemma och det är så skönt, fattar inte vad vi bråkar om egenligen, men det går från noll till hundra på ett par sekunder och så hamnar våra små älsklingar i skottlinjen...

Det kanske vore bäst om jag och M skildes men samtidigt så är vi inte redo att ge upp ännu, vi har gått på familjerådgivning och kom fram till mycket bra och vi löste en del, men min depression ligger som en tung filt över det hela och därför är det svårt att veta vad som är vad också.


Nåja nu har vi pratat om eländet och M ska försöka ge mig mer utrymme om jag känner att jag behöver det och jag ska försöka hålla igen lite, just det, jag skulle vara gladare också *S*


Idag var det  semladag hemma hos oss, K har längtat hela veckan, på vårt Willys hade de ställt semlorna vid ingången så vi har haft många tillfällen att gå förbi dem och sukta.

Jag är klar med rivstarten och äter nu allt men bara lite, jag tog två skedar från L semla, resten tog hon själv trots hög feber och krasslighet, undrens tid är helt klart inte förbi :-)


Av Åsa - 24 januari 2008 21:36

Lotta har utmanat mig och jag bangar aldrig en utmaning!

1. Jag är en bokfanatast av stora mått, älskar böcker, älskar doften av särkilt gamla böcker och skulle kunna äga hur många som helst utan minsta dåliga samvete.

2. Jag missar aldrig ett program av "Du är vad du äter" gråter högt om jag missat någon före och efter på Oprah där de gått ner i vikt.

3. Jag rakar aldrig benen under vinterhalvåret, utmärkt isolering, plus att det retar livet ur min man! Två flugor i en smäll!

4. Jag är folkilsk!

5. Jag älskar fortfarande hårdrock, mycket omodernt jag vet, men jösses, två ord, Yngve Malmsten!  

6. Jag älskar Cosmopolitan, skulle kunna bli alkoholist på fem röda! 

7. Jag är grymt långsint och godtar i stort sett aldrig en ursäkt, eller jag om jag ska mildra det hela lite så visst jag kan förlåta men jag glömmer inte!

Regler för denna utmaning:

Länka till den som utmanat dig
Berätta sju sanningar om dig själv
Utmana sju personer
Lämna ett meddelande till dem du utmanar

Utmanar härmed: Annika, Elin, Sofia, Ponder, Lerica, B-boom och slutligen  Pernilla

Av Åsa - 24 januari 2008 17:42

Alltså skitdag var mer en liten försmak på vad som kom idag...nere i mitt vanliga hål och ärligt, skotta igen det för jag orkar inte mer.

Jag har varit hemsk idag, inte bara mitt fel, men när ens fyraåring kommer in och är ledsen och säger mamma varför är du så arg, jag blir rädd när du är arg, här får du en avocado, blir du glad då?

Hur många gånger ska jag behöva säga förlåt till henne, stackars lilla barn...vad jag önskar att det fanns en lösning som alla hade kunnat leva  med och acceptera. 

Skäms så och orkar inte se någon i ögonen, jag är en skit.


Tänk om jag bara kunde få försvinna, hade det verkligen varit värre än alternativet för barnen och M ?

Inte så säker längre.


Av Åsa - 23 januari 2008 11:17

Litet minus 0,6 kg.

Skitdag idag.


Ovido - Quiz & Flashcards