Alla inlägg under september 2008

Av Åsa - 30 september 2008 07:59

Inte lätt med tekniken alla gånger!

Förresten har jag fått in över 400 på mina egna auktioner *glad*


Tack för tipset Sofia men vi har inga sådan grejer alls nästan, köper mycket på ikea eftersom mannen slår sönder allt, inte med flit, det betonar han noga men bara allmän klumpighet då *s*

Av Åsa - 30 september 2008 07:47

Ja alltså jag förstår om några av er blir lite förvånade, var kommer skorna ifrån, de som var så panka ? Så här ligger det till, på lördag är det bröllop för en av mannens bästa vänner och självklart så var inte klädseln valfri så jag har jagat runt Tradera den sista månaden nu för att hitta både skor+sjal +klänning i lagom snitsig stil då.


Alla som är större än en 44 får väldiga problem, har de som jag dessutom en läcker hylla= läs stora bröst så  är det ännu svårare... var ute igår för att leta efter en  klänning, hittade en 40 resten av klänningarna var i storlek 36!


Gaaaaaahhhhhhhh! Måste man straffas dubbelt liksom?


Kikade in i en tjockisaffär och där fanns en klänning som kan funka, jag känner mig inte jättesnygg direkt men inte sjaskig i alla fall, kanske mer som Cyndie Peters, inte för att hon är sjaskig men det är den stilen, och tja jag känner mig lite för ung för den *S*


Men här kommer en bild på skorna i alla fall (traderafynd för 95 spänn med frakten!!) klackarna är vansinninga så klart, både jag och ungarna försöker gå in dem *s*

Av Åsa - 29 september 2008 06:36

Hjälp, vi är back hur mycket som helst på kontot och kommer i realiteten att leva på nästa månads inkomster hur snart som helst, med lite tur kan vi skjuta upp det en vecka till...


Så nu säljs allt på Tradera som går och så får vi se om jag kan få in en tusenlapp eller två, två är nog i mesta laget men om jag kan få ut nära nypris så, grejerna är inte använda då alltså!

Men nu ska vi ta tag i det här, lite gör vi ju redan, båda kör med matlådor och vi har skippat all färdigmat och absolut ingen utemat.


Vi har verkligen inga marginaler, penicillin för hela famijen, och ni som löst ut penicillin för barn den senaste tiden vet vad den kostar, en massa vab och egen karens för vår enda inkomsttagare ja där har ni det.


Av Åsa - 28 september 2008 06:25

Typiskt att de små ska vakan så förbaskat tidigt bara för att det är jag som ska upp med dem, lilla mannen ligger och myser i sängen.

Såg precis att han inte ens kunnat ställa in efter sig i diskmaskinen, varför kan inte en vuxen man plocka undan efter sig? Alltid samma visa liksom, tidningar som ligger framme, urdruckna mjölkglas i diskhon, som en liten bebis, vuxna män som sitter och lapar i sig mjölk, varning på stan!


Idag måste jag detoxa, blev vansinningt mycket mat och cola light igår så jag är alldeles uttorkad, inifrån och ut. Ska nästan bli skönt *s*


Annars händer här inte mycket, jo förresten vi har en tvååring som dricker från toan...inte en droppe eller två utan rejäla mängder, usch måste nog börja haspa utsidan eller nåt! Fast hon var grymt söt men lite småvidrig

samtidigt :-)



Av Åsa - 27 september 2008 18:23

Jojomän det här var precis vad vi behövde tror jag, en slapp dag, även om det var löningsdag ...alla var ute så klart!

En massa fika och prat och lite shopping, Vide den lilla hermelinen i sällskapet verkade trivas riktigt bra :-)

Kom snart tillbaka!


Hm måste vara något fel på kameran eller paintprogrammet...kul effekt!

Av Åsa - 26 september 2008 20:17

Det kommer att bli en superhelg, Lotta är på väg och vi ska göra stan, så mycket pengar att shoppa för har inte jag men skit samma! En hel dag utan små söta tjatungar och en trött make *s*


Nu är här städat och fint, barnvakten dvs mormor är på väg!

Av Åsa - 21 september 2008 08:06

Det borde vara olagligt för helger att gå så snabbt, nyss låg den framför oss och nu känns det som den redan är över. I fredags så åkte jag och gjorde en minihandling men lyckades i alla fall få med mig en massa tacos och grönsaker, det är inte så många rätter alla tycker om och som alla kan äta, men just tacos funkar jämt, även för vår lilla vegetarian!


I lördags så for jag och storasyster iväg till hoppis och skuttis, jag var fortfarande lite mör efter min joggingtur(hörde ni jag joggar) i fredags men vadå ett barngympa pass ska man väl fixa eller? Jodå... men svettigt blir det, kul att gympa med alla söta barn också, vilken rörelesglädje de har ändå de små dynamitgubbbarna.


På eftermiddagen blev det ett litet besök på McD och jag kunde inte hålla mig från att smaka ungarnas glass, mums vad gott! Tyvärr bröt jag därmed min sockerfria vardag och kvällen spårade ut totalt, jag mumsade glatt i mig en påse godis, nästan två och avslutade det hela med två och en halv kexchoklad...hjälp vad gott det är men fy så sött och idag straffas jag med en rejäl halsbränna.

Varför ska det vara så svårt att äta lite lagom?


Och det jag egenligen tänkte blogga om är att jag är uppe med ungarna, vi har äntligen lycktas få till en rutin där vi tar varsin sovmorgon! Så jädra vuxet *s* men jag vet att min man är riktigt nöjd och det känns helt okej för mig med, jag sover på nätterna och känner mig pigg och glad för det mesta, tre år har det tagit men nu mår jag verkligen skitbra !!

Ungarna är ju toksöta och jag njuter (nästan) av varje stund...ja i lagom dos så klart :-) 




Av Åsa - 19 september 2008 09:39

Vilka problem mina små har härhemma...konflikten börjar direkt på morgonen, lillasyster vill mysa med mamma och det innebär att storasyster inte får ligga brevid ! Storasyster vill så klart också ha sin mamma och det småtjuts och klängs fram och tillbaka i två timmar innan dagis äntligen öppnar portarna.


Ibland så är jag supermamman, förklarar, tröstar och medlar andra dagar är jag mer mig själv och säger som idag att gå och hämta saxen då så klipper vi itu mamma, vilken del ska du frågar jag storasyster?

-Huvudet säger storasyster raskt

-Ja iväg och hämta saxen då säger jag igen!

-Nä det går inte mamma, jag kommer att behöva en såg!


Jaja nu är det helg och då ska jag ha lite ensamtid i min härliga säng, ja förutom Kissen då som ska ha sitt mys då med!

Ovido - Quiz & Flashcards