Alla inlägg under december 2007

Av Åsa - 29 december 2007 19:29

Okej det blir lite bakgrund först så ni förstår vem ni ska hålla på *s*


Det här med planering är  inte min makes starka sida, han tror att allt går att lösa snabbare än det går egentligen, som när han en vecka innan K dop föreslog att vi skulle gifta oss samtidigt...något jag tagit upp ett halvår innan...men då fått nobben.

Tekniskt sett hade det väl gott men kan man få planera liiite i alla fall, vi hade kunnat ha ett togabröllop men jag är en smula konservativ så kanske inte, för att inte tala om ringar, middagen och så vidare i all oändlighet.


Nu kommer han ytterligare ett femstjärning förslag men inte lilka omöjligt, nu vill han bjuda in lite folk till nyår, men vem har inte planer vid det här laget? Och vad bjuder vi sorkar på som ska locka folk från hemmets  sköna vrå?

Det enda vi har som möjlig förrätt är lax på hårt tunnbröd med hovmästarsås, kvar från julen...oöppnad så det funkar ju .

Duger det med en gräddig gratäng med stor sallad med avodcado och en grillad köttbit? Måste det vara oxfilé så funkar det inte, det har vi inte råd med, och så en hemgjord äpplekaka med vaniljsås!


Är det för enkelt? Bolaget har ju inte öppet så det får bli cider från ica, vad tror ni? Några starköl har vi hemma men that´s it.


Äsch jag blev ändå lite hungrig, måste väl inte vara så tjusigt heller?!

Av Åsa - 29 december 2007 16:43

På min redan ganska vältilltagna kropp, jösses!!

Så här tjock har jag inte varit sen jag var gravid med K, men samtidigt verkade det inte vara någon idé att vänta tills efter nyår utan jag startade på annandag :-)


Tyvärr är jag förkyld så mer än shopping som motion blir det inte, men på onsdag så är det som vanligt igen på gymet!



K tog en hemsk bild på mig men jag orkar inte ens se den, ni kan få se den när jag tagit mig en bit ifrån den, just nu är det lite för jobbigt!

Av Åsa - 25 december 2007 23:02

Tänk er att ni kommer iväg på bio *finurlar* en max två gånger om året, det går massor med nya roliga filmer men så klart så ska ju barnen få bestämma...annars är man ju en skitegoist, barnen måste få gå på bio för sjutton gubbar!!!


Ja, då blev det Spöket Laban så klart, och för er som också tvingas iväg med en betämd fyraåring så jag kan säga att  den var lite småsöt, ungarnas spontana kommentarer är klart bäst :-)


Glöm inte popcornen! Det får ju finnas gränser på hur stora uppoffringar man behöver göra *s*

Av Åsa - 25 december 2007 22:52

Tänk så dumma vi är...vi har letat och letat, funderat och klurat, vad vill våra små gryn ha i julklapp?? M har farit runt hela stan på sin cykel och undertecknad har mer vilsamt surfat webben...


En låda såklart! Tittut dumstrutar!

Av Åsa - 23 december 2007 23:19

Jaha, då är granen intagen och klädd, barnens paket ligger fint inslagna under granen, köttbullarna är rullade och stekta, det doftar så gott tycker jag!

Pepparkakorna är spritsade, jag fuskade lite och tog mammas färdigköpta, jag menar det måste väl finnas någon måtta på fliten?


Så nu ska bara vi hoppa i säng och sen är det dags för barnens tindrande ögon, eller pja mer tjat, snälla mamma ett paket till bara...pappa säger nej och mamma ja och det var den julfriden...



Just kidding som Alf brukade säga, i morgon är vi sams!

God Jul på er i stugorna! 


Av Åsa - 22 december 2007 11:02

Hjälp jag är ensam med mina små busmajor!!!!!!!!!


Nä, så farligt är det väl inte, blöjorna är bytta och dvd är laddad, frukost och ett mellanmål är avklarade, K tjatade till sig en stooor chokladtomte så det borde väl innebära att lunchen är inställd? 


M kom hem nu, allt är förlåtet!


Av Åsa - 21 december 2007 13:54

Jag är så glad för jag klarade den där omöjliga tentan, precis men ändå!

Skönt att ha en sak mindre att oroa mig för!



Nu så vill jag bara önska er alla en jättehärlig jul och hoppas alla får en fin jul trots allt, här firar vi ju utan julklappar och det är inte så roligt för det eviga barnet dvs moi men å andra sidan så får ungarna paket och det kommer nog att tindras fint här med!


Ett sista bildbevis och något en egentligen perfektionist som jag är stolt över att kunna publicera för er nu utan förställning, en sann bild av hur det kan vara att ta foto på två busråttor :-)

Av Åsa - 16 december 2007 20:18

Försöker skapa lite julmys i bloggen.

Hoppas alla får en trevlig tredje advent idag!

Ovido - Quiz & Flashcards